Per què? Per què?

ESTER QUINTANA

El primer que em ve al pensament és…  Per què? Per què?

No tinc les respostes encara, només tinc una realitat, però en aquesta realitat estic meravellada amb l’energia, el coratge i la solidaritat que he trobat en els meus amics i família per com van afrontar ells la situació, el 14 de novembre. Donant volta a la violència i la brutalitat i creant una cosa bonica per lluitar en el nostre dia a dia … ja ho coneixeu, es diu OJOCONTUOJO.

Jo, intento fer el mateix en les meves circumstàncies i afrontar la vida amb valentia, com diuen els Kinkys en la seva cançó … “Quiero sentirme iluminada” …. doncs estic en un camí que em costa recórrer perquè sé que el primer que percebem dels altres són els seus ulls i mitjançant la mirada el reflex del seu esperit…

el meu esperit és el mateix … la meva mirada, ja no!

Tot i que ara no puc viure plenament la vida, ni veig el meu futur… tal com desitjo, de moment… visc el present, i sóc absolutament conscient que ha canviat per complet, ara la meva intimitat s’ha fet pública, m’he convertit en una icona de la societat, víctima d’aquesta violència i repressió que ens amenaça a tots.

Lamentablement no he estat la primera, ni l’última, tal com vaig demanar fa uns mesos, recordo a Iñigo Cabacas i Juan Andrés Benítez, a totes les víctimes de la violència consentida disfressada de democràcia, els porto al meu cor i demano justícia per a ells i per mi mateixa…

prou impunitat, prou brutalitat.

El poder polític i policial, oblida que nosaltres, el poble no som l’enemic, som la base de la societat. Ens sotmet a maltractaments, retallades socials, no son respectats els nostres drets i llibertats, ens reprimeixen atemorint-nos, ens neguen les evidencies quan les estem veient, no hi ha responsabilitats, ni transparència i existeix molta impunitat.

Hem fet molta feina en un any, estem canviant el present, per millorar el futur i això, s’està aconseguint gràcies a la pressió de tots, de la xarxa solidaria de ciutadans compromesos, dels mitjans de comunicació, de tots els grups polítics que ens han recolzat en aquests via … i sobretot amb la feina desenvolupada per les Plataformes que estan involucrades en la lluita social.

Ara som presents al carrer, a les cases, a les notícies i a la política, però encara no s’han adoptat les mesures suficients i les responsabilitats estan per assolir. Per aconseguir un canvi real del model d’actuació policial hem de seguir treballant i necessitem la vostre ajuda, per això us recordo:

Total prohibició de les Bales de Goma i altres tipus de projectils.

Amb la vostra ajuda serà minimitzada aquesta dificultat, i desitjo que aquest futur que estem construint entre totes … tingui amor, alè, esperances i força per afrontar tots els obstacles que es presentin en ell …

Per això ara, vull agrair a tots la vostra presència i solidaritat en aquest meravellós Festival, sé que alguns heu vingut de lluny… (Els meus padrins i família estan aquí).

Agrair a tots els grans artistes la gran col·laboració i solidaritat que han mostrat…. Natxo Tarrés, Gerard Quintana, Muyayo Rif, Joan Isaac, David Caño, David Castillo, Enric Casasses, Antonio El Remendao, La kinky beat, Curtis i Kronia, Quim Moya…

A tot l’equip tècnic i de producció, a Salamandra per la generositat, a Oli Comediscos, al Col·lectiu a les Trinxeres, a Dabunker, a l’Associació StopBalasdeGoma (que han vingut estrenat samarreta), també a les meves advocades (guapíssimes i super canyeres) que fan que tot sigui més fàcil …

Encara no he parlat de Hace Color, ni de Ojocontuojo, gràcies per fer això una realitat.

Perdoneu-me tots aquells que em pugui oblidar … i demanaria per favor, un aplaudiment per a tots ells.

2013-10-25 Festi pet

Abans de marxar, us vull explicar que la setmana del 8 al 16 de novembre esteu tots convidats a la Festa Major de la Verneda Sant Marti, enguany amb el lema “Juntes contra les Bales de Goma”, en tindrem moltes activitats, concurs de paelles, sopar de germanor, concert, correfoc i moltes més sorpreses…

També us convoco a la Concentració que hi haurà el 14N al Passeig de Gràcia amb Casp a les 20 de la nit, podeu trobar tota la info al stand de Ojo.

Només resta dir …. que gaudiu de la nit tant com ho estic fent jo.

Moltes gràcies.

GALERIA FOTOGRÁFICA FESTIVAL

Responder

